Münekkit-i meşhur Jul Lömert [Jules Lemaître], komedi Fransız tiyatrosunda bundan birkaç ay evvel oynayan “Firar=Evasion” namındaki piyesi için bir mudhike-i hicviye, müellifi Mösyö Biryo [Eugène Brieux] hakkında ise sade dil, saf-derun bir ahlak muallimi hükmünü veriyordu. Jul Lömert [Jules Lemaître] buna dair yazdığı bentte bilmünasebe birkaç ay Paris sahnelerini işgal eden eserleri birer birer sayıyor; Pol Erviyon’un [Paul Hervieu] [Kanun-ı Rical’ini [La Loi de l’homme], Victoryen Sardo’nun [Victorien Sardou] Spiritizm’ini [Spiritisme], Moris Donen’in [Charles Maurice Donnay] La Doloroz’unu [La Douloureuse], Jan Rişpen’in [Jean Richepin] Şöminö’sünü [Le Chemineau] birer birer teşrih ve tahlil ederek nihayet: “Lakin bunlarda yeni olarak ne var?” diyor ve şu sözleri ilave ediyor:
(…)